Καλό καλοκαίρι;

BookaievaFil

Ξεκινώ λέγοντας προκαταβολικά ότι γνωρίζω πως αρκετοί θα δυσαρεστηθούν με το παρακάτω κείμενο γιατί διαφωνούν με το κεντρικό θέμα. Δε με πειράζει «τα ΄χω ξανακούσει».

Μισώ το καλοκαίρι. Ναι, υπάρχουμε και εμείς που μισούμε αυτή την εποχή. Είναι πολύ δυσάρεστη για εμένα. Ζέστη, ήλιος δε μου φέρνουν στο μυαλό παραλίες και θάλασσες, αλλά ασφυξία, ιδρώτες άσχημες μυρωδιές, κατσαρίδες και κουνούπια. Δεν καταλαβαίνω γιατί χαίρεται κανείς που θα υποφέρει 3 μήνες, επειδή θα βρεθεί 10 μέρες (και αν) διακοπές, που και εκεί πάλι χαμός θα γίνεται.

Ίσως ξεκινά από παλιά αυτή η αποστροφή για το καλοκαίρι. Έχω γεννηθεί στην Αθήνα και εγώ και οι γονείς μου. Αυτό σημαίνει πως δεν έχουμε χωριό. Ούτε εξοχικό. Ούτε κάποιον πολύ δικό μας που θα μπορούσε να μας φιλοξενήσει και να αισθανόμαστε σαν το σπίτι μας. Οπότε τα καλοκαίρια κυλούσαν αποκλειστικά στην πρωτεύουσα. Υπήρχε βέβαια και η θετική πλευρά. Κάθε καλοκαίρι επισκεφτόμασταν διαφορετικό μέρος και έτσι γυρίσαμε αρκετά.

Η γιορτή μου πέφτει τον Δεκαπενταύγουστο. Και φυσικά κάθε χρόνο ήμουν σχεδόν μόνη. Τα χρόνια πολλά μου έρχονται, από παραλίες, θάλασσες, βουνά, καταρράχτες, σκάφη, ηλιοβασιλέματα. «Ευχαριστώ, ευχαριστώ, να είστε καλά και εγώ καλά περνάω οι τέσσερις τοίχοι μου είναι επίσης υπέροχοι.»

Κάθε χρόνο λοιπόν υπομένω στωικά να περάσουν οι μήνες και να έρθει το φθινόπωρο. Κάθε Σεπτέμβρη επιτέλους παίρνω αέρα στην επιφάνεια μιας και πέρασα τρεις μήνες το βυθό. Αχχχ…

Είναι ο μήνας που παίρνω τη δική μου άδεια και κανονίζω τις διακοπές μου. Ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί Σεπτέμβρη. Γνώρισα τον άνδρα μου, γέννησα το γιο, γεννήθηκε το βαφτιστήρι μου, ο ανιψιός μου,  πάντρεψα, βάφτισα. Είναι ο μήνας που ξορκίζει όλο το «κακό».

Γιατί τα γράφω όλα αυτά; Αφορμή στάθηκε η 1η Ιουνίου. Καθώς χάζευα στον υπολογιστή και η ώρα ήταν 00:20 είχαν ήδη δημοσιευτεί σαγιονάρες, καρπούζια, αμμουδιές και τα λοιπά, και τα λοιπά και τα λοιπά. Το καλοκαίρι ήρθε, έφτασε, φτάνει, μπήκε, ζήτω και σωθήκαμε, ζήτω και καήκαμε.

Ξημερώνοντας η μέρα όμως, μου επιφύλασσε μια έκπληξη. Ήταν κρύα και έβρεχε και δε θύμιζε σε τίποτα καλοκαίρι. Και έκανε τις σαγιονάρες και τα καρπούζια να μοιάζουν τόσο επίκαιρα όσο και τα χριστουγεννιάτικα στολίδια. Αν εξαιρέσει κανείς το κοκκινόχωμα ήταν απλά τέλεια. Και ένιωσα αισιόδοξα. Σαν κάτι όμορφο πρόκειται να συμβεί.

Το απόγευμα έπαιζα με το γιο μου. Και του μιλούσα, εγώ μιλούσα, όχι εκείνος, δε μιλάει ακόμα. Και τον ρωτούσα διάφορα. Και δε μου απαντούσε, αλλά επέμενα. Ώσπου τον ρωτάω εμένα πως με λένε;

Και μου λέει: «Μαμά»…

Περίμενα 32 μήνες για να ακούσω αυτή τη λέξη από τα χείλια του.

Και διάλεξε μια μέρα που απεχθάνομαι. Και με 2 συλλαβές τη γέμισε αγάπη. Και αν αποφασίσει να μου χαρίσει κι άλλες συλλαβές, ίσως να κάνει το καλοκαίρι την αγαπημένη μου εποχή. Ίσως…

Καλό καλοκαίρι, λοιπόν.

Eva

6 Σχόλια on “Καλό καλοκαίρι;”

  1. Ο/Η ♔DƦάɱα QuƎeи ♔ λέει:

    Eva συμμερίζομαι την απέχθεια σου, για το καλοκαίρι. Ούτε και εγώ τρελαίνομαι γι αυτή την εποχή. Εγώ είμαι παιδί του χειμώνα! 😀
    Αχ μωρέ σου είπε «μαμά»; Άντε με το καλό να ακούσεις και το «μαμά σ’ αγαπώ» να τρελαθείς! 🙂
    Εγώ όπως και να ‘χει αν και το καλοκαίρι είναι εδώ, σου εύχομαι κάθε μέρα σου να έχει όμορφες στιγμές, χρώματα και χαμόγελα!!
    Καλό απόγευμαααα!

  2. Ο/Η gorgw λέει:

    Διαβάζω, διαβάζω, κατεβαίνω παρακάτω, συμφωνώ, ξανασυμφωνώ, ήμουν η μόνη που στο σκέφτομαι και γράφω της τρίτης δημοτικού είχα γράψει οτι η αγαπημένη μου εποχή είναι ο χειμώνας, συνεχίζω και ξαφνικά με πιάνει μια γλύκα, πόση γλύκα, για αυτό που σου είπε εκείνος, για σένα που ήταν το δώρο που περίμενες κι ας είναι και καλοκαιρινό…ήρθαν για να μας αλλάξουν τα δεδομένα έτσι δεν είναι;
    Καλό βράδυ!

    • Ο/Η bookaieva λέει:

      Και για μένα δε συγκρίνεται ο χειμώνας με τίποτα. Για να εγραψες από την τρίτη δημοτικού οτι σου αρεσει ο χειμώνας, ´ηξερες από μικρή τι ήθελες!!! Και σιγουρα είσαι διαφορετική δεν ακολουθείς τον όχλο.
      Επειδή ανήκω στους σκληροπυρηνικούς εχθρούς του καλοκαιριού, ίσως τελικά μαλακ´ωσω μόνο για το φετινό καλοκαίρι.
      Καλό βράδυ και σε σένα.

  3. Ο/Η melita λέει:

    Οκ νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε ένα σύλλογο αχχαχαχ.
    Και εμένα δεν είναι και από τις πιο αγαπημένες μου εποχές και όπως και η βασίλισσα είμαι και εγώ παιδί του χειμώνα.Κάπου μάλιστα είχα διαβάσει ότι τείνουμε να προτιμούμε την εποχή που έχουμε γεννηθεί.
    Φαντάζομαι ότι και να είχες εκείνη την ημέρα με το που το άκουσες αυτό έλιωσες σαν κεράκι της Λαμπρής, να τον χαίρεσαι τον μπόμπιρα σου.
    Καλό ξημέρωμα να έχεις.

    • Ο/Η bookaieva λέει:

      Δεν το γνώριζα το ότι τείνουμε να προτιμούμε την εποχή που έχουμε γεννηθεί. Έχω γεννηθεί Φεβρουάριο. Οπότε ίσως και να αληθεύει!
      Ω, ναι ψιλοέλιωσα…
      Καλό ξημέρωμα και σε σένα, αν και με τα γεγονότα τα σημερινά πραγματικά δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει αύριο!


Σχολιάστε

